mandag 5. november 2012

En uke.

En uke har allerede gått siden sist jeg skrev ett blogginnlegg. Og jeg må beklager for at jeg ikke har vært så flink som jeg skulle ønske. Men den uken som nå har gått, har bare flydd avgårde, hvor tiden har gått vet jeg ikke helt altså.
Dagene har gått med til jobb stort sett, og nå som det nærmer seg jul er det mye forberedelser som skal gjøres, både i butikk med julevarer som skal ut og pynting i butikkene. Men jeg må jo si det at jeg liker når at det er litt som skjer, mer enn normalt.
Jeg elsker jo også julen så og starte julen litt tidligere enn normalt er helt greit for meg altså. Jeg har også begynt så smått med juleforberedelsene her hjemme også. Her er ingen ting overlatt til tilfeldighetene. Det er jo en del ting som skal gjøres før julen ankommer, og ihvertfall for meg som er så utrolig glad i jule, og julestemning.
Naturen har fått flyttet inn i vår stue og da også med tanke på å ha litt naturlig jul rundt omkring.




Kongler har fått lov til å komme på fatet på stueborde og her gjør de seg godt syntes jeg ! 






Rognebær hjerter har også blitt laget siden sist. Bærene plukket jeg i oktober engang, og de har fått tørket frem til nå, og nå satte jeg de på en veldig tynn stål tråd og formet den som ett hjerte, enkle og flott pynt eller kanskje en inspirasjon til en julegave eller to. Den er f.eks lekker å henge på en vin flaske eller noe sånt kanskje. 




Kongler og kanel stenger har fått plass oppi en lys lykt. Og det er jo fordelen med en lys lykt, at man kan skifte tilbehøret oppi den. Og det er jo litt morsomt, for da kan man forandre lykten etter humør og årstid. Og jeg elsker lukten av kanel, pluss at jeg syntes stengene er ganske så dekorative der de står.

Jeg slenger med noen bilder fra uken som har gått, og hva vi har drevet med ! 


Jul og jule inspirasjon er hett tema for oss nå, og julegaver, advents lys og staker, kalender og andre jule ting er godt i gang. 


Vil også komme med en liten anbefaling, av denne champagnen. Den smakte jeg første gang i sommer når vi var på ferie, eneste ulempen er at det er en bestillings vare på vinmonopolet, men den er absolutt hvert å vente på. En flott vertinne eller vert gave. 



På fredag var vi også på Årsfest med jobben til min kjære og der dukket selveste Øivind Blunck og Anita Skorgan opp. Og det var mye moro og flott sang som ble levert. 







På lørdag prøvde jeg meg på noe nytt, en oste sufflé. Og det gikk overraskende bra faktisk og det smakte veldig godt. Oppskriften kan komme om noen ønsker.  


Og til slutt ett stemnings bilde fra lørdags kvelden. 

Håper alle får en flott mandag og fantastisk uke.

Kristina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar