mandag 29. oktober 2012

Og der kom den !

Ja nemlig snøen, den har nå kommet til Asker. Jeg våknet med helt hvite bakker, trær og biler rundt meg. Men jeg skal jo innrømme at det er jo litt koselig når den først har kommet, det er mye lunere og lysere ute. Og det er jo alltid litt stas med den første snøen som kommer.


Se det er jo litt koselig med den snøen som har kommet da ! 
Eneste ulempen med at snøen kom litt bom på oss, var at vi ikke rakk å skifte dekk på bilen, så nå har vi en bil, som står å venter på å få på seg nye dekk, så da får vi se hvordan vi finner ut av det. Men det ordner seg alltid til slutt.

Men det jeg egentlig skulle fortelle dere om i dag, var kurset jeg var på i går. Jeg og mamma var nemlig på cupcakes kurs i Skien, men selveste Manuela, Passion4baking. Bloggen som er en av Norges mest leste og elskede blogger. Jeg er bare enda mer glad i hennes blogg, etter at jeg møtte henne ansikt til ansikt. For ett fantastisk menneske hun er, og så snill og god som hun er. Og hun er like søt og rosa som det virker på bloggen. Vi lærte kjempe masse av henne, og hun er super kreativ og lærte oss masse triks som jeg flittig skal bruke ! Noen bilder ble jo også tatt, og de skal jeg jo selvfølgelig dele de med dere. 

Jeg og mamma måtte bake noen muffins før vi kom på kurset, så vi hadde noen å pynte. Og da ble det også lage noen ekstra som var til gutta som var hjemme og koste seg. Og det ble sene ut som de over her. Ikke verst det heller. 


Bake bordet, se så flott og vakre redskaper hun har. Jeg må si jeg er skikkelig misunnelig på den kjøkken maskinen hun har altså, en slik Kitchen Aid maskin. Jeg ønsker meg en sånn en i krem farget til jul ! 


Her står hun og tryller frem de deiligste vanilje cupcakesene jeg har smakt noen sinne. 


Vi alle var så heldige å få to ferdig pyntet muffinser som vi fikk ta med oss hjem. Se så lekre de er da !! 



Disse 12 muffinsene ble mitt resultat da, jeg er ganske fornøyd med de aller fleste, men det er øvelse gjør mester greie, så her er det bare å øve og stå på ! Men hvordan teknikker og tipper vi skal bruke fikk vi vite, og det er jo innmari kjekt i grunn. 


Den flotteste muffinsen jeg laget ! Kanskje det blir noen sånn i vårt bryllup ?! 


Noen minimini muffins ble det også ! 


Meg og den nydelig bloggeren ! Jeg er super stolt for at jeg har møtt henne og at hun har signert alle mine 3 bøker :) 

Ha en forsatt flott mandag alle sammen !

Kristina 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar