søndag 24. juni 2012

Regn og atter regn !

Håper alle hadde en fin St.Hans feiring i går. Min dag startet som sminke dukke for en venninne av meg som jobber på Kicks, hun skulle legge sminke på en bryllups gjest, og jeg meldte meg frivillig til å være prøve dukke for henne. Og så ble det, og jeg ble kjempe fornøyd med resultatet, litt mer sminket enn hva jeg pleier å ha på, men moro med litt forandring, og lærte litt gjorde jeg også.


Deretter forsatte dagen på jobb, og jaggu ble det ikke en del folk også. Vi som trodde alle hadde reist på hytta for å feire, men så heldig var vi at det ble litt folk og dagen går så mye fortere, og det er moro å være på jobb, og hjelpe til og selge masse. Vi hadde ingen store planer for dagen og kvelden i går. Så da foreslo min kommende mann at han skulle lage en 3-retters middag til oss. Noe jeg satt veldig stor pris på, og det smakte helt himmelsk også. 


Til forrett fikk jeg servert bruchetta på ristet loff. 


Til hovedrett var det indrefilet av svin i honning og sennep marinade, med salat og potet salat som tilbehør. 


Til dessert ble det bær og vanilje yoghurt, men litt annet ved siden. Litt godteri er lov på en lørdag.


Det er så mange morsomme apper ute nå, og dette bildet er laget med en av de, og den heter Pic Jointer.
Så i bunn og grunn var det dette som ble vår St.Hans feiring, og den er ganske så bra og kan anbefales til de fleste. Litt hygge og romantikk er alltid bra for kropp og sjel. Men jeg håper alle dere andre hadde noen fine St.Hans feiringer, enten med bål eller ei, og med regn eller uten. Her bøttet det nemlig ned, og det gjør det forsåvidt her i dag også. Noe skikkelig dritt, spør du meg, nå er vi i slutten av juni, og det er et sånn vær, det liker jeg ikke. 


Mørkt og trist i dag, men det stopper ikke oss, i å ha en flott dag.


En flott dag, starter alltid med en flott frokost syntes nå jeg da, og jeg syntes det er veldig hyggelig å faktisk kunne spise og nyte en frokost sammen, noe man stort sett aldri rekker i hverdagen. Så frokosten på søndagene, den er litt hellig for oss. 

Men spørsmålet da er, hva skal man finne på en slik søndag og hva kan man gjøre for at den skal bli flott. Det jeg skal fortelle dere om nå, har ikke jeg selv gjort i dag, men det er noe jeg har fått for en tid tilbake, men som er veldig koselig å ha selv, eller å gi det bort i gave. 


Nemlig det å lage en pute med personlig motiv på, eller hva du kunne tenke deg på en pute. Jeg har vært så heldig å få denne puten av mamma, da hun har stryket på et bilde av meg og Magnus, med en blonde kant rundt. Fordelen med enn sånn type aktivitet, er at det er fantasien som setter en stopper for hva man kan gjøre.


Vi syntes dette er en god pute å ha i sofaen, og den gir et personlig preg på det hele.


Men kan jo også velge hva slags bilder man vil ha på, om man vil ha bilde av seg selv, et kjæledyr eller en annen flott gjenstand du liker. Dette bildet er printet ut på et spesial ark, som fås kjøpt på Panduro Hobby blant annet, deretter strykes det på ett bomulls tekstil, enten om det da er et pute trekk, duk eller kanskje til og med en gardinlengde. Det er helt opp til deg selv. 


Så her har dere forslag til både en søndags aktivitet og en evt. bursdags eller jule gaver.
Så kjør på dere !
Og ha en forsatt fin søndag og en flott kommende uke. 

Kristina 




1 kommentar:

  1. Flott aktivitet å gjøre ja....hehe.Liker det veldig godt,så det er vel derfor det har blitt noen puter og julesokker de siste årene..
    Ha en flott søndag.
    Klem Mamma.

    SvarSlett