onsdag 16. mai 2012

Dagen med stor D !

I dag er dagen før selveste 17-mai feiringen. Jeg er oppvokst med gode tradisjoner når det kommer til 17-mai feiring, og jeg må si at jeg gleder meg som en liten unge til i morra. Da braker det løs, og det er en dag fylt med glede, spenning og ikke minst masse bunader. I mange ulike varianter og farger. Og jeg må si jeg virkelig har en forkjærlighet for bunader og jeg kan gjerne drømme meg bort alle jeg ser. Og som dere kanskje skjønner, så er jeg glad i bunader og derfor gleder jeg meg super masse til å ta på min egen. Jeg har en beltestakk fra Bø i Telemark. Og den er i fargene rød, og litt grønn. Og jeg bare elsker hver gang jeg har mulighet for ha den på meg.


Som dere sikkert ser, har jeg en del tilbehør til min bunad. Jeg har klokkekjede og klokke til, silke skjerf og vippe. Det er flere ting man kan ha, men det er jo begrenset hva man får plass til uten at det skal se overfylt ut. 


En stolt jente i sin fine bunad. 

Og så var det dagen med den store D. Det er alltid slik at det er mye man skal gjøre og rekke før store feiringer. Jeg har vært å handlet inn alt det jeg trenger av strømpebukser, hår spray og alt som hører til. En annen ting som er viktig for meg er blomster, og masse blomster. Både inne og ute, og i dag har jeg fått platen ferdig ute, og jeg er super fornøyd og gleder meg til å se de vokse, gro og spire. 





Oliven tre har jeg også fått kjøpt meg, om det kommer noen oliven er jeg heller mer usikker på. Men fint er det uansett. 






Flaggene er kjøpt inn og sånn halvveis stryket, de er utrolig fine å ha ute, når man ikke har varanda og kan ha stor flagg. 



Flere ting som skal gjøres i dag er å lage kake til i morra. Og jeg går for 17-mai muffins. Dere får se resultatet senere, da det er flere hundre ting som må gjøres får man kan køye i kveld. 




Denne blå koppen er ny, og er fra Green Gate ! 


Og selvfølgelig har jeg muffins reisebrett så de ikke skal bli stygge og ødelagte. For det kan man jo ikke ha noe av. Min passer til 12 små muffins og er fra Kitchen.


Litt ny innkjøpte boller og kopper fra Green Gate i dag, må ha litt blått og rødt her når det er selveste 17-mai. 



Jeg ønsker alle en forsatt fin onsdag og en kjempe flott 17-mai feiring, hvor nå enn du måtte være ! 

Kristina 



1 kommentar:

  1. Da ser jeg du er i fullgang med forberedelser til den store dagen.Synd at ikke vi skal være sammen med dere i år:-(
    Kos dere masse, og gleder meg til å se bilde av deg og Magnus i bunadene deres.
    Klem mamma.

    SvarSlett