søndag 13. mai 2012

Kjøkken kroken !

Hei og Hopp alle sammen.
I går var jeg først en tur på jobb, og bidro til at samfunnet gikk rundt, og hjalp folk med å finne klær til selveste 17-mai feiringen som nå nærmer seg med storm skritt. Når arbeidsdagen min var over, gikk turen inn til Oslo. I går var det nemlig Holmenkollen stafetten som gikk av, og som dere sikkert har fått med dere, så var det rekord for antall påmeldte, innmari gøy. Men det var ingen av oss som skulle løpe, men nemlig min far og hans arbeidskolleger, og de var kjempe flinke, og alle fullførte, for det er jo absolutt hovedpoenget for disse. Men vi klarte selvfølgelig å rekke en kjapp tur til Bogstadveien, og var innom H&M Home, og der var det som vanlig veldig mye fint, og litt ble med meg hjem. Og etter løpet gikk turen til Egon ved Byporten og en deilig middag ble servert-nam. Etter ett par timer på Egon, var det på tide å vene snuten hjemover.



En blondebrikke ble med hjem, fra H&M Home


Håndkle med mønster fra H&M Home


Ett veldig søtt kjøkkenhåndkle med blå blomster på fra H&M Home


I dag har dagen blitt tatt veldig med ro, man blir litt sliten av å være i Oslo noen timer på en lørdag. Så dagen i dag har vi nyttet og tatt det helt med ro, ingen stress. Har vært en tur hos svigermor og svigerfar og hilst på. Men jeg tenkte at i dag skal dere få ett lite innblikk av kjøkkenkroken vår som ikke er så stor, men den har virkelig fått plass til det vi ønsker.




En vakker lavendel har kommet i hus, endelig sier nå jeg. Disse har jeg ventet lenge på - NYDELIG !


En gammel salt og pepper par, som er funnet på loppmarked.


Disse to kan brukes til så mye, men som regel er de tomme, og bare til pynt, men av og til får de selskap av noen blomster som er til overs. 



Her henger alt jeg ikke vet hvor skal, men de gjør ikke noe, for de henger så fint der de er nå, så jeg tror de får bli det. Ihvertfall for nå. En gammel nøtteknekker, rivjern,oppvaskbørste og oppskrifter på plate fra Kremmerhuset. 


En melsikt og oppskrift på plate fra Kremmerhuset. 


Eggholderen fra Panduro Hobby, og den har jeg spray malet i hvit. 



Ett gammelt sølv fat fra loppemarked, ett Norges glass med sandkaker former oppi.

Litt pynt må til på kjøkkenet også vet dere, er jo ett sted der man tilbringer noen timer i løpe av dagen.
Ha en forsatt flott søndag alle sammen.

Kristina 


2 kommentarer:

  1. Så fine detaljer dere har på kjøkkenet, Kristina :)

    klem Jannicke!:)

    SvarSlett
  2. Flott innlegg i dag jenta vår...Å kjempe hyggelig at dere tok turen til Oslo i går slik at vi fikk bl.a tatt en tur på H&M home å shoppet litt...hehe.Samt se at Pappa kom i mål på Bislett.
    Klem.

    SvarSlett