onsdag 9. mai 2012

En kose dag !

I dag har jeg fri fra alt, og er hjemme alene og koser meg skikkelig. Men så har det seg sånn at jeg er en ganske rastløs sjel av meg, så noe må jeg finne på. Og siden jeg nå har fått en ny elte krok i hus, etter at den andre forsvant på mystiske vis. Men uansett, jeg bestemme meg da for, med innspill fra min bedre halvdel å lage kanel snurrer som vi kaller det. Så det ble det til også gitt, nå er de ferdig og jeg har allerede smakt på en av de, og de ble ikke så verst i grunn.

Jeg er også litt gammeldags av meg der, når det kommer til baking og matlaging, jeg elsker å stå og styre på kjøkkenet og kunne glede andre med det jeg lager, om det enten er en brødskive, en stor flott middag, eller herlig gjærbakst. Så sånn er det her i gården. Her kommer noen bilder fra dagens bakst.


Forkle er selvfølgelig på. Det er fra IKEA og kostet 59 kr.


Jeg har også iPhone som alle andre snart, der har jeg en app fra Tine, som er helt utrolig god, den har forslag til alt du kan tenke deg, og den oppdateres stadig. Alt fra desserter, middager og andre lure ting.

Ingrediensene er på plass, og som dere ser, ingen lav karbo her i gården nei. 


Kjøkkenmaskinen min, er fra Kenwood, og den er super god og passer akkurat til mitt bruk. 


Her hever det så det suser, det er så forskjellig fra ting til ting, hvor mye det hever, men denne deigen ble ihvertfall dobbel så stor på under 30 minutter, fantastisk. 


Stilfullt selv om det bare er ett kjøkken håndkle og det matcher selvfølgelig forkle mitt ! 


Her er de fylt med smør, sukker og kanel og de er til heving andre gang, og de ble nå også ihvertfall dobbelt størrelse. Hvordan skal dette gå mon tro ?! 


Inn i oven på 250 grader i 7-8 minutter, men mine måtte stå litt lengere, siden de hadde hevet såpass mye. 


Og slik ble resultatet, og jeg ble super fornøyde med de, og håper de også blir satt like stor pris på, selv om de kanskje ser litt brente ut, men det er bare egg og perle sukker. 


Og selvfølgelig ble det kanel snurr, druer og en kopp te til lunsj i dag ! 


Nam Nam !! 

Ha en forsatt fin onsdag !

Kristina 

3 kommentarer:

  1. Jeg vil også ha. :(

    Kommer på besøk snart, lover! :D

    Stor klem fra Bøttekottet<3

    SvarSlett
  2. Jeg vil også ha kanelsnurrer;-)
    Klem mamma.

    SvarSlett
  3. Jeg med :-) send over....
    Du har fått noen flotte gener fra morfar du.. :-)

    Legg noen i fryseren til vi kommer neste gang

    papz

    SvarSlett