torsdag 24. mai 2012

En liten blå fugl.

Hei og Hopp alle sammen.
Håper alle har en helt fantastisk dag, og har hatt like mye sol som det vi har hatt. Disse dagene som har vært nå, har vært helt utrolige, og man må bare ta seg tid til å nyte de, for plutselig er de borte igjen. Så i mitt hjerte er de gull verdt.
I dag tenkte jeg at vi skulle ta en tur inn i min bokhylle, som kanskje ikke fyller så mye bøker som den burde, men mye annet.


Og her er grunnen til overskriften. Jeg har nemlig kjøpt meg en liten blå fugl, den er kjøpt på Dorothea på Holmen Senteret, og kostet 189 kr (tror jeg) 
Jeg har lenge ønsket meg en slik fugl, men har ikke funnet noen som ikke er for store og ikke for små, men denne er ganske så perfekt, både til å ha inne, eller evt ute om man ønsker det. Pluss at den er ganske tung, så den faller ikke, om den står ute og det norske sommerværet bestemmer seg for å være litt på den ivrige siden.


Jeg skulle jo også vise dere noen andre skatter jeg har i bokhyllen vår. Her er det ett gammelt sølv fat, men noe ekstra tilbehør på, som en gammel salmebok, gammelt bestikk, og en gammel vintørker, om det er det det heter. 


En sjarmerende klokke fra Green Gate har også fått plass, og den er både praktisk og veldig fin å se på. 


En madonna figur er heller ikke å forakte, den står fint med to gamle salmebøker og en gammel bibel. Virkelig sjarm i disse tingene, og bøkene er noe av det mest vakreste jeg har, tror jeg da. 


En gammel handle kurv har også fått plass, det er egentlig to der, men dere ser bare den ene. Og de har blitt pyntet opp med noen brikker, som jeg har hengt uten for. Og i den som dere ser, blir kurven brukt til oppbevaring av servietter, for er det virkelig noe jeg er svak for, så er det nettopp servietter. 


Noen bøker må man jo også ha i en bokhylle, og den har fått en hel hylle for seg selv. 


Og så kommer vi til gårsdagen og dagens innkjøp. Som dere kanskje så, var vi på piknik i går, og fant da ut at vi hadde melamin askjetter, men ikke noen glass, derfor bestemme vi oss for å ta turen innom Trekanten Senteret, der jeg jobber og gå innom Rafens og se hva slags utvalg de hadde der. Og det var disse glassene/koppene fra Rice som jeg falt for, og fargene på disse går også igjen på askjettene. 


Finne, flotte farger nå til sommeren. 


Dagens innkjøpt ble årets bikinier. Det er en hvit overdel med blonder på, som er fra Cubus, kjempe søt og veldig meg. Den tenkte jeg at jeg skulle ha en blå under del til.Den andre er ett sett og er i en grålilla farge fra H&M. 


Gleder meg til å ha denne på når vi skal på ferie, og ferien er bare over en liten mående til. Kommer nærmere inn på hvor vi skal hen. 


Dette skjørtet ble også med meg hjem i dag, dette kan brukes både til hverdag og på fest. Et veldig praktisk plagg i mine øyne, og en veldig nøytral farge. Dette er også fra Cubus. 


Se så flotte.


Til slutt legger jeg ved ett vakkert bilde av noen hvite blomster, som soler seg i solen. Og det er så skjønt å se på, når solen treffer de vakre blomstene.

Nå er det oppvasken som står for tur her, i helga blir det både besøk av familie, da vi skal se på bryllups lokale !! Og kanskje besøker av noen venner, vi får vente å se hva som dukker opp, helgen nærmer seg og jeg gleder meg som en unge. 

Kristina 

1 kommentar:

  1. Ser ut som du har fått det utrolig fint kristina! :D Er å titter innom bloggen din nå og da :) likte spesielt godt den madonna figuren og salmebøkene med det søte lille båndet rundt! ( blomsten er forresten en hvit krysanthemum :) )

    SvarSlett